InterX pijnbestrijding

Wat is het?
InterX therapie is een interactief neurostimulatie meting en behandeling die als doel heeft bewegingsbeperking te verminderen, pijn te verminderen en herstel te stimuleren. De behandeling is interactief, hetgeen betekent dat het apparaat de blokkades in het zenuwgestel meet en daar elke keer de behandeling op aanpast.

Een actiepotentiaal is een elektrische ontlading van de lichaamscel, welke zich voort geleidt langs de zenuwbaan om uiteindelijk een boodschap door te geven aan het centrale zenuwstelsel (hersenen). Door dit natuurlijke signaal reageert het lichaam met het vrijkomen van pijnstillende en ontstekingsremmende stoffen en een forse verhoging (5 tot 8 maal normale hoeveelheid) van ATP (adenosinetrifosfaat = energie), waardoor de doorbloeding wordt verbeterd en het herstel van weefsels in het aangedane gebied wordt bevorderd.

Bij veel chronische ziekten en ook bij auto-immuun ziekten zoals o.a. reuma, fibromyalgie, CVS, SLE blijkt er juist een tekort te bestaan aan ATP in en rond de lichaamscellen.

Door onderzoek aangetoonde effecten InterX therapie:
• Verlichting van pijn, vermindering van ontstekingen
• Verbetering van energie, toename beweeglijkheid
• Toegenomen plaatselijke bloedcirculatie
• Verbetering van de kwaliteit van slapen
• Communicatieverbetering tussen cellen
• Verhoging ATP productie (500% tot 800%)
• Versnelde wondgenezing, regeneratie cellen, botten
• Beheersing emotionele aspect van pijn
• Versterking immuunsysteem door aanmaak van lymfocyten
• Verhoging bèta-endorfine

Wanneer kan InterX therapie helpen?
Bij vrijwel alle chronische of acute aandoeningen die gepaard gaan met pijn, ontsteking of extreme vermoeidheid, bijv. chronische pijn, reuma, artritis, Bechterew, fibromyalgie, fibrositis, chronische myo-fasciale pijn, ontstekingen van spieren, slijmbeurzen of pezen, M.E., carpaal tunnel-syndroom, rugpijn, ischias, whiplash, M.S., R.S.I.-klachten, darmklachten, burn-out, depressie, kaakholte- of voorhoofdsholte ontsteking, wondgenezing, doorbloedingsstoornis, posttraumatische dystrofie, sportblessures, eczeem, psoriasis, hoofdpijn, migraine, vermoeidheids- en menstruatieklachten etc.

InterX is géén alternatieve behandelmethode, maar een vorm van microcurrent elektro therapie (MET) en een medisch verantwoorde effectieve methode van pijnbestrijding (zie ook www.interx.com). Signalen dat InterX therapie bij u aanslaat:
• Meer beweging in gewrichten
• Minder pijn
• Soepeler gevoel in de spieren
• Snellere genezing van klachten / blessures / operaties

Voor wie is InterX (voorlopig) niet geschikt?
Omdat er nog geen wetenschappelijke gegevens beschikbaar zijn over de effecten van InterX therapie op personen met deze klachten:
• Vrouwen die (mogelijk) zwanger zijn.
• Kinderen jonger dan 12 jaar
• Mensen met een sterk ondergewicht.
• Personen met een pacemaker of ander elektronisch implantaat.

Belangrijke aspecten voor/na of tijdens de behandeling. Drink tijdens de dag voldoende water (ongeveer 1 liter per 30 kg lichaamsgewicht). Wees matig met het gebruik van alcohol. Zorg voor voldoende rust tijdens uw behandelingsperiode.

Wordt het vergoed?
Deze behandeling wordt niet vergoed.